בכל יום עולות לחנויות היישומונים עוד ועוד אפליקציות חדשות. כבעלי עסקים או כיזמים צעירים או מנוסים, גם אתם רוצים להביא לקידמת הבמה את הבשורה החדשה שלכם בדמות אפליקציה. כמעט תמיד, פונים אלינו ומנסים להבין דרכנו מהי נוסחת ההצלחה עבור פיתוח אפליקציות MOBILE. והתשובה שלנו? אין באמת נוסחת קסם מנצחת, אך בהחלט ישנם דברים שהם MUST, דרכם ניתן למנף את סיכויי ההצלחה.

כיום, ברור כשמש כי אחד מאותם דברים הוא נושא של הנגשת אפליקציות סלולאריות. מדוע? משום שבעת שהאפליקציה שלכם מונגשת, אתם יכולים לקלוע ליותר קהלים ולהשפיע רבות על חווית המשתמש. בעת שהאפליקציה לא מונגשת? קהל רב מראש לא יתעניין במה שיש לכם להציע, פשוט מאחר והאפליקציה לא נגישה לו.

פיתוח אפליקציה מבוסס על שלל שלבים:
• איפיון האפליקציה ואיפיון קהל היעד
• הגדרת תקציב ותיעדוף כללי
• בחירת מיתוג ועיצוב
• חווית משתמש
• בדיקות QA ועוד...

כעת, אל הרשימה החשובה יש להוסיף גם את סוגיית ההנגשה. מה זה באמת אומר ומדוע חשוב להנגיש את האפליקציה לכל הקהלים?


הנגשת אפליקציות – החובה שלכם כלפי המשתמשים

על מנת להבין מדוע חשוב להנגיש את האפליקציה שלכם, אתם פשוט צריכים להסתכל סביבכם: כמעט כל אדם בוגר, מחזיק במכשיר חכם ועושה שימוש באפליקציות שונות. אם תחילה המכשירים החכמים היו בשימושם של קהלים מאד ספציפים, הרי שכיום כמעט כל אדם עושה שימוש במכשיר שכזה. כשאתם מאפיינים את קהל היעד שלכם לאפליקציה, וממקדים אותו לרזולוציות של מין, גיל, סטטוס זוגי, אזור מגורים ותחומי עניין, חשוב שתעניקו חשיבות גם לסוגיית ההנגשה. לכל משתמש, ללא יוצא מן הכלל, צריכה להיות אפשרות בחירה: האם לעשות שימוש באפליקציה או לא. בעת שהאפליקציה איננה מונגשת, קהל לא מבוטל כלל לא יכול לבחור, אלא שאתם בוחרים בשבילו.


הנגשת אפליקציה לגולשים עם מוגבלויות

סוגיית הנגישות מוכרת לכם מהסביבה הפיסית:
• מעליות עם כתב ברייל על לחצני הקומות לאנשים עיוורים
• רמזורים המכוונים אנשים בעלי לקות ראייה
• מדרכות, חניות, חדרי שירותים, מסעדות ומרכזי קניות עם הנגשה לנכים ועוד...

כשמדברים על אנשים עם מוגבלות במרחב הדיגיטלי, מדברים על אנשים הזקוקים למענה ייחודי בהשוואה לכלל. כך לדוגמא, ישנם אנשים בעלי לקות ראייה בדרגות שונות. אפליקציה מונגשת תציע את האפשרות להגדיל את הפונט, וכך הם יוכלו ליהנות מהמידע שהאפליקציה מציעה. דוגמא נוספת יכולה להיות "אפליקציה מדברת". במקום שהגולש בעל לקות הראייה יאלץ להתמצא בקושי רב באפליקציה, היא תדע להדריך אותו בהדרכה קולית.


הנגשת אפליקציות גם לאנשים הסובלים מלקות למידה

עולם הנגשת האפליקציות אינו שם את הדגש אך ורק על עיוורים, חרשים או נכים. בפועל, הנגשת האפליקציות יכולה לסייע מאד גם לאנשים הסובלים מלקות למידה מסוימת. כך לדוגמא, יכולה להיות אפליקציה של לומדה חינוכית, המקריאה לתלמידים את הטקסטים השונים. ישנם תלמידים שלוקח להם זמן רב לקרוא טקסט, ולעתים גם ישנם אלו שלומדים לקרוא בגילאים מאוחרים יותר בהשוואה לשכבת גילם. אפליקציה שמקריאה את הטקסטים, יכולה לסייע מאד בתהליך הלמידה וגם לשפר את יכולות הקריאה.


אפליקציה נגישה לאנשים בעלי לקות שמיעה

אנשים שאינם יכולים לשמוע, עדיין יכולים ליהנות מאד מאפליקציה. במקרה הזה, המיקוד יהיה על תצוגה חזותית מודגשת יותר. בנוסף, אפליקציה נגישה יכולה גם לעדכן או להתריע את המשתמשים באמצעות רטט. כך, בעת שהמכשיר יאוחסן בכיס או בתיק, הם יוכלו לקבל עדכונים בזמן אמת גם בלי לשמוע – עם להרגיש.

הנגישו את תכני האפליקציה לכל הקהלים! כך, גם אתם קולעים לקהל יעד רחב יתר, וגם ממנפים את חוויית המשתמש של הקהל בעל המוגבלויות.

 


בניית אפליקציה לאנדרואיד - איפה מתחילים?

פיתוח אפליקציות -אנדרואיד