לפני שנדבר על בניית אתרים גדולים, חשוב לדעת: כל עסק – קטן או גדול, מתחיל את המסע השיווקי שלו והחדרתו לתודעת קהל הלקוחות באמצעות אתר אינטרנט. הימים בהם אתר אינטרנט היה פריבילגיה בלבד אינם עוד, וכיום ברור כשמש כי אתרים שכאלו מהווים תעודת זהות מחמיאה, אינפורמטיבית וכזו המשרתת את שני הצדדים. בעת שניגשים למלאכה של בניית אתר, בדגש על אתרים גדולים, חשוב לשים לב לדגשים חשובים שמטרתם ברורה: להקים את האתר הטוב ביותר עבור בית העסק הספציפי. לפניכם, הדגשים המובילים:

לא יוצאים לדרך מבלי לתכנן את האתר

מדובר על דגש הרלוונטי לכל אתר ובכל גודל, אך על אחת כמה וכמה כשמדובר על אתרים גדולים. ככל שהאתר שעתידים להקים הינו גדול יותר, כך ישנה חשיבות גדולה יותר לתכנון המפרט את כל שלבי העבודה. בעת שלא עומלים על שלב התכנון, הסיכון הוא להגיע לתוצר המצטייר כחובבני ומתרשל. אז מה כולל שלב התכנון? ראשית, הכירו את המתחרים שלכם. בעת שאתם מבקרים באתרים של המתחרים, אתם יכולים לראות מהו הסטנדרט המקובל ובעיקר איך אתם יכולים להתעלות על האתרים הקיימים.

כמו כן, יש לשים דגש על תכנון המבנה של האתר, כמו גם איפיון האתר. חשוב מאד להתעכב על שלב האיפיון בשלב התכנון שכן לאחר הגדרתו יהיה ניתן להמשיך וליישם את השלבים הבאים. שלב האיפיון אמור לתת לכם מושג איך האתר עתיד להראות, אילו אלמנטים תשלבו בו – החל מפורום גולשים ועד אזור עם סליקת אשראי וכדומה.

עד כמה האתר שלכם עתיד להיות ידידותי?
המון פעמים האתר נבנה עם מחשבה כאשר מדובר על בניית אתרים גדולים, המון פעמים האתר נבנה עם מחשבה על קהל היעד בלבד. מצד אחד, מדובר על אסטרטגיה נכונה שמטרתה להנגיש את התכנים לקהל הרלוונטי, אך מצד שני – אסטרטגיה טובה אף יותר היא לתכנן את האתר עם חשיבה על כל הקהלים. כך לדוגמא, בעוד שקהל צעיר יותר ידע לבטח להתמצא בקלות רבה יותר באתר, קהלים מבוגרים לרוב מוצאים קושי להתמצא באתרים. המשמעות? תכנון קפדני שינגיש את המידע לכל, רק יטיב עמכם. הדרך להפוך את האתר לידידותי יותר היא באמצעות ניווט נוח באתר, תפריטים מאורגנים וברורים, טקסטים בפונטים גדולים ובצבעים מתאימים וכדומה. זיכרו: ככל שהאתר יהיה ידידותי יותר, כך הוא מעודד הישארות הגולשים באתר.

התוכן באתר – עד כמה הוא חשוב?

לא אחת נאמר כי התוכן הוא המלך, ובצדק. התוכן משמעותי מאד גם לגולשים המחפשים אחר מידע אינפורמטיבי ורלוונטי להם, אך גם לכם כבעלי האתר: ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר, כך יגלוש בו יותר קהל וגם לבטח ישאר לגלוש בו. את התוכן באתר לרוב מזינים תחת לחצן של "מאמרים", "בלוג", או "מידע למשתמש".

עיצוב האתר – הבטיחו חוויה ויזואלית

המון פעמים נדמה כי ההשקעה באתר באה לידי ביטוי רק בשלבי התכנון, האיפיון והתוכן. אל תשכחו גם לא לרגע אחד כי עיצוב האתר משפיע במידה רבה על החוויה של הגולש. העטיפה העיצובית של האתר היא המפגש הראשון של הגולש אתכם, כך שחשוב להבטיח אתר בצבעים נעימים, עיצוב שיוצר נראות אטרקטיבית וכדומה. השתדלו לדבוק בעיצוב כמה שיותר חדשני וכמה שיותר שונה מהאתרים של המתחרים שלכם.

אחרי בניית האתר: משקיעים בקידום

אחרי שיש לכם אתר אינטרנט, הרי שהמטרה שלכם היא לחשוף אותו לכמה שיותר גולשים. עבודה של קידום אתרים שמורה למומחי קידום שיכולים למנף את החשיפה של האתר אל קהל הגולשים. חשוב מאד להבטיח כבר במעמד בניית האתר כי הוא תומך קידום. על מנת להפיק תועלת מהאתר שלכם בדמות גולשים, לידים ולבסוף לקוחות, השקיעו בקידום מגוון – אורגני וממומן עם מקדמים מנוסים.

עוד באתר:
פיתוח תוכנה
פיתוח אפליקציות
בית תוכנה
בניית אפליקציה לעסק


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר