עולם האפליקציות התפתח באופן מסחרר במהלך השנים האחרונות ונראה כי כמעט כולם משתמשים באפליקציות – בין אם מדובר על אפליקציות של רשתות חברתיות כמו: האינסטגרם, יוטיוב ופייסבוק ובין אם מדובר על עיצוב אפליקציות של חדשות, משחקים, אתרי קניות, העברות כספים ואפליקציות נוספות. המשתמשים רואים את התוצר הסופי אך מאחורי הקלעים מתבצעת עבודה רבה כדי להגיע לתוצר מוגמר ואיכותי. אחד הקריטריונים המשפיעים ביותר על הצלחתה של אפליקציה הוא העיצוב שלה, ולכן, במידה שאתם מעוניינים לעצב אפליקציה חשוב שתתייחסו למספר נקודות חשובות.

במאמר זה ציינו 8 נקודות חשובות שנוגעות לנושא של עיצוב אפליקציות.
יש לציין שאלו הן רק חלק מהנקודות אליהן יש להתייחס כאשר מעצבים אפליקציה.

8 נקודות חשובות לעיצוב אפליקציות

1. הבנת הלקוח – לפני שמתחילים לעצב אפליקציה חשוב להכיר את הלקוח ואת קהל היעד של האפליקציה. קהל היעד יכול להיות למשל: צעירים, מבוגרים, נשים, אימהות, אבות, גברים, עובדי הייטק, מורים או כל קהל יעד אחר. חשוב להבין מהן ההעדפות של המשתמשים, מהם התחביבים שלהם, באילו אפליקציות דומות הם משתמשים, אילו בגדים או חפצים למשל הם אוהבים לקנות ובאיזה מקצועות הם עובדים. יש לאפיין את קהל היעד בצורה המדויקת ביותר

2. אנדרואיד או אפל – רבים מאתנו מכירים את ה"ויכוח" הגדול בין משתמשי אפל והאנדרואיד. לכל אחד מהמשתמשים יש סיבות משלו והוכחות משלו לכך שהמכשיר שברשותו עדיף על האחר. לשמחתכם, אינכם צריכים להחליט או לנקוט עמדה בנוגע לוויכוח המתמשך אך אתם כן צריכים להכיר את ההבדלים בין המכשירים שכן לפעמים הם דורשים אפיון ועיצוב שונה זה מזה.

3. פשטות – כאשר מדובר על עיצוב אפליקציות לקהל הישראלי, אי אפשר לשכוח את המאפיין הבולט של הקהל הזה. גם אם מעצבים אפליקציה לתושבים מרחבי העולם יש להתייחס אל המאפיינים של תושבי מדינתנו הקטנה. אתם מנחשים מהו המאפיין? יפה אמרתם! חוסר סבלנות. כדי להתגבר ולהתמודד עם חוסר הסבלנות והזמן יש לעצב את האפליקציה באופן בו היא תהיה מוכרת ורלוונטית, תענה על מקסימום שני צרכים, תכלול כפתורים גדולים ותהיה ממוקדת וברורה.

4. אל תלכו רחוק מדי עם הפשטות – נכון, פשטות מסייעת לנו וחוסכת זמן, אך עדיין, אין להשאיר את המסך ריק ומנוכר ויש לכלול בעיצוב טופוגרפיה, סאונד, אנימציה וכמובן – להשתמש בצבעים בצורה נכונה. לפי בדיקה שנערכה בנושא בחירת הצבעים נמצא שרוב המשתמשים יעדיפו גוונים של כחול וירוק, נשים יעדיפו לראות גם סגול בעוד גברים ימצאו עניין גם במעט צבע שחור. בניגוד לכך, הצבע האפור אינו אהוד במיוחד.

5. אפשרות להתפתח – סדרו את המסך באופן שיאפשר עריכת שינויים בעתיד. בעולם שרץ קדימה חשוב לתכנן את האפליקציה כך שיהיה ניתן לפתח אותה ולהוסיף לה אלמנטים.

6. על טעם ועל ריח – טוב, אנחנו לא אוכלים או מרחרחים את האפליקציות שלנו אך בנוגע ליופי המשפט בהחלט תקף. אל תחשבו על האפליקציה בתור "יפה" או לא יפה" ונסו להתמקד במסר שאתם רוצים להעביר למשתמשים ובאסתטיקה של העיצוב.

7. מהירות תגובה – חזרנו לעניין הסבלנות או יותר נכון – לחוסר הסבלנות של המשתמשים. אחד האלמנטים החשובים ביותר הוא לייצר מהירות תגובה ולשמור על כך שהעיצוב יישאר אסתטי ומובן. במידה שהאפליקציה תעלה באופן איטי והעיצוב יהיה מסורבל ולא ברור המשתמשים ינטשו אותה במהירות ויעברו לאפליקציה אחרת

8. דף הפתיחה – דף הפתיחה הוא דף מיוחד שכן הוא הדף הראשון שהמשתמשים רואים ולכן יש לעצב אותו לאחר שמסיימים לעצב את כל האפליקציה.

אלו היו 8 טיפים חשובים לעיצוב אפליקציות, מבית iGATES. מקווים שעזרנו!


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר

כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ