העבודה על אפליקציה (מכל סוג), מבוססת על מאמץ משותף של כמה אנשי מקצוע. רובם? מפתחים. אותן אפליקציות שבהן גם אתם עושים שימוש, עברו שלבי איפיון מעמיקים, טסטים, סקיצות של עיצובים ובדיקות QA. המטרה? להנגיש לכם כמשתמשים את האפליקציה החווייתית ביותר!

מאחורי כל אפליקציה - שעות, ימים וחודשים של עבודה אינטנסיבית! למרות שבשלב זה כל שתרצו הוא לראות את האפליקציה שלכם בחנות היישומונים, חשוב שגם אתם תכירו את מה שקורה מאחורי הקלעים. אז מה אתם יודעים על פיתוח צד לקוח? זהו השלב בפיתוח שאמור לעניין אתכם יותר מכל דבר אחר!

בק אנד ופרונט אנד – הכירו גם אתם!

ניתן לדמות לרגע את האפליקציה למטבע: צד אחד שלה הוא בק אנד ואילו הצד השני פרונט אנד. כל אחד מהצדדים תורם לעיצוב המטבע ולגיבוש זהותו של המטבע – כמטבע. דומה הדבר עם כל אחד מסוגי הפיתוחים:

• פיתוח בק אנד שם את הדגש על פיתוח השרת
• פיתוח פרונט אנד (פיתוח צד לקוח), שם את הדגש על חווית המשתמש


לרוב, לכל סוג של פיתוח מוצמד מפתח ספציפי, אך לא אחת מפתח אחד מבצע את שני הפיתוחים השונים. אם לא הצלחתם להבין לעומק מה ההבדל שבין פיתוח הבק אנד ובין הפרונט אנד, ניתן להמחיש זאת בדוגמא הבאה:

מנה שמוגשת לכם במסעדה, התחילה כחומרי גלם פשוטים. כסועדים, אתם מקבלים אל השולחן את התוצר הסופי – מנה מזמינה, מדויקת, מתובלת וכזו שעברה תהליך של בישול. השף למעשה עובד על יצירת הפרונט אנד (החוויה של הלקוח), ואילו חומרי הגלם עצמם שהם הבסיס והתשתית למנה – הם הבק אנד.

המפתח שעוסק בפיתוח צד לקוח, חייב להיות בקיא בשני העולמות – הבק אנד והפרונט אד (כשם שהשף צריך להבין בחומרי הגלם בכדי לדעת איך לעבוד איתם). המפתח למעשה יוצר את השידוך שבין התשתיות ובין התוצר המוגמר שצריך להיות נגיש, ידידותי ואטרקטיבי למשתמש.

אתם משתמשים דרך קבע באפליקציה? יש לכך סיבה!

כמשתמשים, ישנן אפליקציות שאתם אוהבים ועושים בהן שימוש על בסיס יומי. לצידן, גם אפליקציות שלא הצליחו להשאיר עליכם רושם והחלטתם למחוק אותן. במקרה הפחות גרוע? אתם משתמשים בהן לעתים רחוקות.
הסיבה לרוב תהיה חווית משתמש – מעולה, בינונית או גרועה. פיתוח צד לקוח שם את הדגש בדיוק על הרעיון הזה! לצד החשיבות שיש לפיתוח עצמו (לצורך העניין – תשתית האפליקציה), יש לשים דגש על המעטפת ועל התוצר המוגמר שמגיע אל המשתמשים: מהעיצוב של האפליקציה, דרך הניווט הפשוט ועד מהירות התגובה.

כוחה של חווית המשתמש באפליקציה

אפליקציות לא יכולות לשרוד (ובטח שלא לאורך זמן) ללא חווית משתמש מעולה. האם אתם הייתם עושים שימוש באפליקציה איטית, נתקעת, נטולת עיצוב וכזו שקשה לכם מאד להתמצא בה? סביר מאד להניח שהתשובה שלילית. המפתחים שעוסקים בנישה של פיתוח צד לקוח, משקיעים בתפר העדין הזה שבין טיפוח התשתיות הבסיסיות, ובין יציקת כל האמנטים התורמים לחוויה עליהן.

מפתחי פרונט אנד עובדים בצמוד למסמך איפיון האפליקציה

שלב איפיון האפליקציה הוא למעשה כתיבת התפריט (אם ממשיכים בדוגמא מעולם הקולינאריה). בהתאם לתפריט הכתוב והמפורט – רוקחים את המטעמים (במקרה הזה – האפליקציה שלכם!). על המפתחים לעבוד בצמוד לאיפיון המפורט, ולקחת בחשבון כל אלנמט ופרמטר שעתידים להשפיע בסופו של דבר על החוויה של המשתמשים.


צוות המפתחים שלנו והלקוח - אתם, מאפיינים את האפליקציה לעומק – ברמה של גודל הפונט ונראות הלחצנים. בהתאם, מתכנתי פיתוח צד לקוח, עומלים על כך שהתוצר הסופי יחפוף לתכנית העבודה. בכדי להבטיח שתהיה חפיפה מלאה בין תכנית העבודה ובין התוצר המוגמר – האפליקציה, נדרש סינכרון מלא בין המפתחים ובין בעלי התפקידים השונים. על כך, אנו מתחייבים!


מעוניינים לפתח אפליקציה מכל סוג ולכל מטרה? פנו אלינו עוד היום ונשמח לספר לכם על התהליך!
עוד בנושא:
מסמך אפיון פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




צרו קשר לקבלת הצעה להליך אפיון תוכנה ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה.


כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ