כרגע סביר להניח כי חנות האפליקציות נראית לכם רחוקה, אך מבלי שתשימו לב האפליקציה שלכם כבר תעבור בדיקת QA רגע לפני שהיא תהפוך לנחלתם של משתמשים רבים. אז רעיון יש לכם, אך מה עליכם לעשות כעת? לפניכם, 5 דגשים חשובים לפיתוח אפליקציות אנדרואיד – החל מהגדרת תקציב ברור ועד בחירה בחברה בעלת ניסיון שתוביל אתכם על דרך המלך


1.הגדירו תקציב לכל התהליך

אחת השאלות השכיחות ביותר בכל הקשור לעולם פיתוח האפליקציות, היא השאלה "כמה עולה לפתח אפליקציה?". השאלה הזו דומה במידה רבה לשאלה כמה עולה לבנות בית או כמה עולה לטוס לחו"ל – שאלה כללית מדי שהתשובה לה מבוססת על כמה וכמה פרמטרים. מאחר ולא מדובר על מחיר פיקס שבתמורה לו תקבלו שירות קבוע, עליכם להגדיר תקציב לכל התהליך. פיתוח אפליקציה לאנדרואיד ובכלל, יכול להגיע לעלות של אלפי שקלים בודדים ולהמריא אל על אל עשרות אלפי שקלים. מה שמשפיע בעיקר על העלות הוא ניסיון החברה המפתחת, הדרישות שלכם לרבות מורכבות האפליקציה, מידת ההשקעה שלכם בעיצוב וכן הלאה. בכדי להבטיח שאכן תישארו בגבולות התואמים את היכולת שלכם, הגדירו תחילה תקציב ברור.

2.הגדירו את קהל היעד לאפליקציה שלכם

אחד הדברים שיותר ויותר חברות ואנשים פרטיים נופלים בו, הוא דילוג על שלב איפיון קהל היעד. כשם שמסעדת מזון מהיר שקהל היעד שלה הוא ילדים לא תגיש אוכל חריף, כך אתם לא יכולם לתקשר מסרים מסוימים שאינם חופפים לקהל היעד שלכם. כמעט כל אפליקציה שמה דגש על קהל יעד מסוים: אפליקציות הניווט מכוונות אל הנהגים, אפליקציות הדייטינג לאנשים רווקים וכן הלאה. דעו היטב מי הקהל שאתם מכוונים אליו – נתון זה ישפיע על המון בחירות שתעשו בדרך כמו עיצוב האפליקציה לדוגמא.

3.דרשו בהסכם סודיות מהחברה המפתחת

בעוד ישנן חברות שהאפליקציה שלהן היא עוד דרך לתת שירות לקהל הלקוחות, ישנם אנשים פרטיים וחברות היי-טק צעירות המבקשות להעביר בשורה חדשנית עם האפליקציה. מדובר על עולם תחרותי מאד שבו כל אחד רוצה לעלות על הנוסחה המנצחת בכדי להיות האפליקציה המדוברת הבאה. לכן, כדאי ללא כל קשר לאופי האפליקציה ולמטרות שלכם, לחתום על הסכם סודיות. הסכם שכזה יבטיח מעל לכל ספק כי הרעיון שלכם ישאר דיסקרטי ופשוט שלכם.

4.החשיבות הגדולה שבעיצוב הגרפי של האפליקציה

אז נכון שהפונקציונאליות של האפליקציה חשובה, אך המכשיר החכם שכל אחד עושה בו שימוש פועל גם על מנגנון של רגש. לכן, חשוב מאד להשקיע גם בכל המעטפת העיצובית של האפליקציה. סביר מאד להניח כי גם אם אתם מחזיקים ברעיון מהפכני, כל עוד לא תארזו אותו באריזה גרפית נכונה, האפליקציה לא תצליח להמריא. בעולם עיצוב אפליקציות, היופי חבוי בדברים הקטנים ועל כן חשוב להשקיע
בכל אלמנט ובכל פרט – גם בזה הקטן ביותר. הבטיחו כי חוויית המשתמש תהיה אידיאלית ותגרום לכך שהמשתמשים לא רק יורידו את האפליקציה, אלא ימשיכו להשתמש בה ולהפיץ אתה.

5.העדיפו תמיד חברה עם ניסיון מוכח

בכדי לפתח את הרעיון הגולמי שלכם לאפליקציה, אתם עתידים להשקיע לא מעט כסף. בכדי להבטיח שההשקעה שלכם אכן תשביע את רצונכם, יהיה כדאי לבחור בחברה בעלת ניסיון. באותה הנשימה, כדאי יהיה לבקש גם תיק עבודות שישקף בפניכם את אופי העבודה והיכולות של אותה החברה. חברה בעלת ניסיון תעבוד בצורה מסודרת יותר, היא תדע לשאול אתכם את השאלות הנכונות וכך למקד ולכוון אתכם, וגם לעבוד בצורה יעילה יותר הנאמנה ללוח הזמנים הנדרש על ידכם.


עוד בנושא:
פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ