GTM

היא מערכת ניהול תגים המקושרת ישירות לגוגל אנליטיקס. ניתן לייעל בעזרתה את השימוש בתגים שונים באתר בנוחות ובקלות, ואם אתם עדיין לא משתמשים בה – הנה עשר סיבות למה כדאי לכם להתחיל ויפה שעה אחת קודם:


השקעה טובה לעתיד

הדרך הטובה ביותר להשתמש בגוגל תג מנג'ר לניתוח נתוני האתר היא באמצעות גוגל אנליטיקס (Google Analytics). גוגל תג מנג'ר תסייע לכם לבצע את המלאכה. התקנת\אינטגרציית GTM תדרוש מכם מאמץ פיתוחי (שתלוי גם בגודל האתר או האפליקציה שלכם), אולם מדובר בצעד שיקל עליכם באופן משמעותי את העתיד, עדכונים ושיפורים עתידיים יהיו קלים יותר להתקנה.


מהירות הטמעה של כלים נוספים ויכולות עדכון מרוחק

גוגל תג מנג'ר תסייע לכם להאיץ תהליכים רבים, כגון שינויים בתגים קיימים או הטמעת תגים חדשים, רובם ללא צורך בשינוי קוד באתר. זהו יתרון משמעותי עבור מי שמבקש לחסוך בזמן שכן המערכת מאפשרת ביצוע ניסיונות והשקה מהירה (עד 600% מהר יותר מאשר ללא המערכת), כך שבעזרת תכנון מקדים ושיתוף פעולה עם צוות הפיתוח שלכם תוכלו לבצע עדכונים או להעלות עמודים חדשים ללא צורך לערב מתכנת. זאת ועוד: גוגל תג מנג'ר מהווה מערכת אנליטיקה נפרדת מזו של האתר, כך שהיא נטענת בנפרד, אינה משפיעה על מהירות האתר, ובמידה והיא מחליפה מערכת אנליטיקה אחרת – גוגל תג מנג'ר יכולה אף להאיץ את מהירות הטעינה שלו.


שיקולי אבטחה

שני האיומים העיקריים המרחפים מעל כל אתר אינטרנט הם תקלה בתפקוד אחת המערכות ושאלת האבטחה של האתר. משתי הבחינות הללו, ל GTM מענה טוב, המערכת מאובטחת ומתוחזקת על ידי גוגל ובנוסף לכך באפשרותכם להגדיר בעלי תפקידים שיקבלו גישה לגוגל תג מנג'ר ולחשבון האנליטיקס של האתר, וכן תוכלו לשלול את הגישה הזו על פי צורך בכל עת. כמובן שיש צורך לנקוט באמצעי אבטחה כפי שיש לעשות בעת שימוש בכל מערכת ניהול נתונים או פיתוח אתר, אולם לגוגל תג מנג'ר יש גם יתרונות כגון שימוש בתבניות נפוצות לצרכי תיוג וירידה בסיכוי להיווצרות שגיאות בקוד האתר.


גמישות

GTM מייתרת את הצורך בפיתוח מערכת תיוג באפליקציה או באתר שלכם, במקום להמציא גלגל אפשר פשוט להשתמש בו. על מנת ליצור תגים מורכבים תזדקקו למעט ידע בתחום, את רוב התגים ניתן ליצור ללא צורך בכתיבת אפילו שורת קוד אחת. כך מהווה GTM מערכת יעילה לאנשי שיווק ומאפשרת לצוותי פיתוח אפליקציות ואתרים להתמקד ביכולות נוספות ואחרות.

מתכנתים ואנשי תמיכה טכנית בוודאי ימצאו שימוש רב לקשת הרחבה של אפשרויות ההתאמה האישית המוצעות ב GTM.

GTM היא מערכת הזמינה לכל משתמש ונוח מאוד ללמוד כיצד להשתמש בה. מכאן שבאפשרותכם לשכור אדם המתמחה בשימוש במערכת, או ללמוד לעשות זאת בעצמכם תוך שימוש במגוון כלים הזמינים ברשת ומחוצה לה.


פתרון באגים באתר או באפליקציה

לא ניתן להפריז בחשיבות בדיקת התגים עוד לפני שהם עולים לאוויר, ולכן גוגל תג מנג'ר מאפשרת לכם לבדוק ולתקן כל עדכון באתר עוד לפני שהוא מתפרסם. זהו יתרון משמעותי לעומת מערכות אחרות, שכן בגוגל תג מנג'ר ניתן לבחון את האתר בגרסתו המעודכנת עוד לפני שהשינויים מתבצעים בזמן אמת, מבלי להסתכן בכך שהגולשים הם אלה שיאתרו את הבאגים.

כמו כן GTM מגיעה עם מספר תוספים שניתן להתקין על דפדפן כרום, ביניהם Tag Manager Injector ו- Tag Assistant, ההופכים את תהליך פתרון הבאגים לקל אפילו יותר.


ניהול גרסאות

בכל פעם שהאתר שלכם מתעדכן, גוגל תג מנג'ר שומרת את הגרסה הקודמת בארכיון. אם מסיבה כלשהי תרצו לחזור לאחור ולעשות שימוש בגרסה ותיקה יותר, תוכלו לעשות זאת בקלות. באמצעות רשימה של השינויים שהתבצעו, לצד מועד השינוי והאחראי עליו, תמצאו שזוהי גם דרך יעילה לשמור על סדר בתגים, ולהקל על פתרון בעיות עתידיות.


ארגון סביבת העבודה

גוגל תג מנג'ר מאפשרת למספר משתמשים לעבוד על פרוייקט אחד בו זמנית, כאשר לכל אחד מהם מוקצים משאבים לבחינת התגים ללא השפעה על המשתמשים האחרים. כך ניתן לעבוד באופן מסודר ומאורגן היטב, תוך הפרדה בין התגים שברצונכם להעלות לאתר לבין אלה שלא.
זהו פיצ'ר יעיל במיוחד עבור ארגונים המפעילים מספר צוותים למטרת ביצוע שינויים באתר, לחברות העובדות עם ספקים חיצוניים של קידום אתרים ולפרוייקטים גדולים העשויים להימשך שבועות וחודשים ארוכים.


תבניות מוכנות ותגים במערכת

גוגל תג מנג'ר מציעה שפע של תגים מובנים במערכת, בהם ניתן לעשות שימוש במגוון רחב של פלטפורמות ומערכות כגון גוגל אנליטיקס, המרות אדוורדס, רימרקטינג ותגים צד שלישי. זהו יתרון אדיר אשר יכול לסייע רבות לאנשי שיווק שרק מתחילים להתנסות בגוגל תג מנג'ר ואינם בעלי רקע מפואר בקידוד. כמו כן ניתן לבצע התאמה אישית של תגים מובנים בקלות וללא צורך בהטמעה מסובכת של קוד.


טריגרים לביצוע פעולות

בעזרת גוגל תג מנג'ר כבר לא תצטרכו לתייג כל קישור בנפרד על מנת לעקוב אחר ביצועיו ולשלוח את הנתונים לגוגל אנליטיקס, אלא ליצור טריגר שיזהה מאפיינים לבחירתכם בקישורים או בכפתורים ויבצע את התיוגים באופן אוטומטי. על מנת להקל עליכם אפילו יותר, גוגל תג מנג'ר כוללת כבר מספר טריגרים מובנים במערכת, כך שהמעקב אחר הקלקות ונתונים נוספים אודות ביצועי הקישורים שלכם נמצאים במרחק של מספר לחיצות בלבד.



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ