קצב התפתחות הטכנולוגיה לא באמת מאפשר תמיד לעצור לרגע, להכיל את החידושים ולהתרגש מהם. כל טכנולוגיה חדשה המונגשת לקהל הרחב, הופכת בהדרגה לחלק מהנוף הטבעי-אנושי, והשימוש בה הופך להיות כמעט כמובן מאליו. מתי לאחרונה יצא לכם לחשוב על המכשיר החכם שאתם אוחזים בו, ולהבין עד כמה מופלא הוא? שיחות נכנסות ויוצאות בזו אחר זו, מגע האצבע שלכם שולח פקודות ליישומונים ואתם יכולים לנהל את העסק שלכם מתוך מחשב קטן בכף ידכם.

האם גם אתם האמנתם כי בינה מלאכותית ופיתוח אפליקציות הם עולמות שיוכלו לחבור זה לזה, ולהפוך את החיים שלכם לקלים יותר ונוחים יותר?

מערכת של בינה מלאכותית באפליקציה מגלמת בתוכה שלל יתרונות:

• חווית משתמש טובה יותר לכל משתמש
• התאמת תכנים פרסונלים לכל משתמש
• פוטנציאל ממשי להגדלת מכירות
• בידול עסקי משמעותי אל מול המתחרים
• פוטנציאל להפחית באחוזי הנטישה


הבינה המלאכותית – על מה בדיוק מדובר?

פבעוד ישנם אלו השואלים מי חכם יותר – האדם או המחשב, ישנם אלו השואלים פשוט מתי יהפוך המחשב להיות חכם יותר. צמד המילים "בינה מלאכותית" מגלם בתוכו עולם שלם פעולות, אסטרטגיות וטכניקות שונות. כשמדברים על בינה מלאכותית, מדברים בעיקר על יכולתם של המחשבים לחשוב שלא כמו מחשבים, אלא לאמץ אינטיליגנציה של בני אנוש.

בעולם המודרני, יהיה תמים לחשוב כי שאלות וצרכים יכולים לקבל מענה רק באמצעות מענה אנושי. ברור כשמש כי מכונות חכמות, לרבות המחשבים, יכולות לאתגר את קו החשיבה-אינטיליגנציה האנושי, לדבר בשפתו, לענות על צרכיו ולחשוב עבור כל משתמש מהו הדבר שהוא באמת צריך.


בינה מלאכותית ואפליקציות – איך הן נפגשות?

המערכות של בינה מלאכותיות לומדות הרגלים ודפוסי פעילות של אנשים, או במקרה הזה לצורך העניין: משתמשים. לא מבקרה, בעת שאתם נכנסים לחנויות ענק כמו אמזון או אסוס, כבר יודעים להציע לכם פריטים שאתם "עלולים לאהוב". מערכות של בינה מלאכותית, בין היתר, מעריכות על פי הרכישות הקודמות שלכם באתר, מה עתיד לעניין אתכם.

דומה הדבר עם הזמנה משלוח מרשת מזון מהיר אהובה: על פי ההזמנות הקודמות שלכם, יוצעו לכם מנות מתאימות. לדוגמא: אם הזמנתם בפעם הקודמת מנות ללא גלוטן, יוצעו לכם מנות דומות או חדשות מאותו הסקטור. הזמנתם מנות צמחוניות? הבינה המלאכותית תדע לזהות את ההעדפות שלכם ואת אורח החיים בו אתם דבקים – וכך תציע לכם תפריט מותאם.



כשחווית המשתמש הופכת טובה יותר הודות לבינה המלאכותית

לבינה המלאכותית ישנו תפקיד משמעותי ביצירת חווית משתמש טובה. מדובר על מערכת שרוצה להכיר אתכם, את הדפוסים שלכם, ההרגלים שלכם ודרכי הפעולה שלכם. ככל שההיכרות תהיה עמוקה יותר, כך תוכלו ליהנות יותר מאפליקציות.

על מנת להמחיש את ההיכרות של הבינה המלאכותית עם המשתמש, ניתן להציג את הדוגמא הבאה: עם כתיבתו של מייל, לבטח שמתם לב כי בעת שאתם כוללים את המילה "מצרף" בגוף המייל, יוצע לכם לצרף קובץ. לאחר שתלחצו על "שלח", תקבלו התראה אוטומטית שבה מוצע לכם לצרף קובץ למייל – הכל על בסיס אותה מילה שנכתבה בגוף המייל. הבינה המלאכותית יודעת לחשב צעד אחד קדימה, והיא משרתת גם אתכם.

למה שתחפשו סדרה ב"נטפליקס" אם אתם יכולים שלא?

קהל הישראלים התאהב בשירותי הצפייה של החברה הגדולה, המספקת שלל תכנים מהארץ ומהעולם, בעלות חודשית קבועה. גם משתמשי ה-netflix, זוכים בחווית משתמש טובה יותר, בין היתר – אודות לבינה המלאכותית. ישנו סקטור הנקרא "מאחר וצפית ב...", המנתח את הרגלי השימוש (הצפייה) של המשתמשים. בהתאם לתכנים שצפה בהם המשתמש, מוצעות עוד סדרות וסרטים מאותו הז'אנר. כך, כל משתמש נחשף לעוד תכנים הנקשרים עם עולמות התוכן שלו, מבלי שהוא צריך לבזבז זמן רב על חיפוש תכנים חדשים.

לסיכום, הבינה המלאכותית, שרוצה מאד לאמץ לעצמה את האינטילגנציה האנושית, כבר עושה זאת. פיתוח אפליקציות על בסיס אלמנטים מהבינה המלאכותית, מאפשר לכם – אלו העומדים בראש העסקים, להציע שירותים פרסונלים ולהתאים תכנים ברמה האישית לכל משתמש. כמו כן, תוכלו באמצעות הבינה המלאכותית לבצע איפיוני קהל יעד מדויקים יותר, וכך ולתקשר פרסומות ותכנים טובים יותר.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר

כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ