כארגון גדול, כחברה בינונית ובעיקר כאנשים פרטיים, המון פעמים אתם רוצים לגעת בתוצר השלם שאתם רואים כעת רק בדמיונכם. אם אפשר? תוך כמה שפחות זמן. עם זאת, עם פנייתכם אל חברה שיכולה להציע לכם שירות של פיתוח תוכנה, עליכם להבין כי אתם עתידים לצאת לדרך משותפת שכוללת מספר שלבים מהותיים.

השלב המהותי ביותר? במידה רבה – אפיון תוכנה. אפשר לדמות את השלב הזה לסקיצה, או אם תרצו לתכנית המעניקה מתווה כללי שלפיו עובדים. אותו אפיון, ישפיע רבות על התוכנה, התפקודים שלה, עד כמה היא תהיה ידידותית ועד כמה היא תצליח למלא את התפקיד שהוגדר לה תחילה.

רבים אלו הסבורים כי שלב האפיון הוא חובתו של בית התוכנה, אך על מנת להפיק מסמך אפיון תוכנה איכותי, מקיף וכזה שתואם את הצרכים שלכם, הרי ששיתוף הפעולה הוא הכרחי.
• התפקיד שלכם: להציג את החזון שלכם
• התפקיד של בית התוכנה: לעבוד עם חומר הגלם ולהפיק את התוצר הסופי – התוכנה.

השלב הראשוני: היכרות אישית אתכם

בכדי לצאת לדרך עם אפיון תוכנה, הרי שאתם צריכים להיפגש עם נציגי בית התוכנה. למרות שהיום נהוג לערוך לא מעט פגישות עבודה בסקייפ, את הפגישה הזו כדאי מאד לערוך פנים אל מול פנים. הטכנולוגיה טרם הצליחה להתעלות על המפגש האנושי על כל מאפייניו. בפגישה שכזו תוכלו להביא את עצמכם לידי ביטוי, ובעיקר להרגיש את הצוות שעובד מולכם ועבורכם.
אחרי שתציגו את הציפיות שלכם והצרכים שלכם מהתוכנה העתידית, הרי שצוות בית התוכנה ישאב מכם את המידע שחסר לו לטובת העבודה באמצעות הדברים הבאים:

• שאלות מנחות ממוקדות
• ראיונות עם עובדים / לקוחות
• בקשה לרפרנסים / דוגמאות
• יצירת מחקר קצר אך מקיף לטובת תוצר איכותי
• מיקוד על קהל היעד שעתיד להשתמש בתוכנה

שלבי איפיון התוכנה בקצרה

אם צריך להציג את שלבי אפיון התוכנה בקיצור, הרי שהנה הם לפניכם. המרווח בין כל שלב לשלב משתנה בהתאם למורכבתו, מידת שיתוף הפעולה שלכם ולוח הזמנים שנקבע לכל הפרוייקט:
• מטרה: מדוע רוצים לפתח את התוכנה, מה היא אמורה לספק, על מה היא צריכה לענות
• קהל יעד: מי עתיד להשתמש בה (לקוחות/עובדים/צוות ניהולי)
• האם ישנן מגבלות? חשוב לציין את "הבטן הרכה" של התוכנה (האם יש בה כשלים, האם ניתן להרחיב אותה לשימושים נוספים, ישנם דברים שהיא לא יכולה לעשות?)
• איך היא תיראה: המסמך יכלול גם טעימה חזותית באשר לצבעים שלה, החלונות השונים בה, גודל הפונט וכיוצא בזה

"אני יודע מה אני רוצה, אבל אני לא מצליח להעביר את זה במילים"

אל חשש! בדיוק בגלל זה נוצר שלב האפיון. המון פעמים ברור כשמש שיודעים מה רוצים, אך לא יודעים איך לתקשר את זה. הצוות המקצועי של בית התוכנה בעל ניסיון עשיר, כך שהוא יודע לאתר צורך מדויק, למקד על אזורים ספציפים נכונים וגם להציע חלופות הגיוניות וטובות בהתאם למגבלות של תקציב או פיתוח. אפשר לומר כי כל מה שנדרש מכם הוא להגיע עם "חלום". במה שאתם ממש לא צריכים להטריד את עצמכם הוא בשאלה "איך" החלום עתיד להתגשם.

הגדרה ראשונית בוצעה – מה הלאה?

הפגישה הראשונה של אפיון תוכנה מתחילה בפירוט הרצונות והצרכים שלכם, והיא ממשיכה לשלב הבא: ניסיון להבין איך עושים שימוש בידע ובטכנולוגיה הקיימת בכדי לפתח עבורכם את התוכנה האידיאלית. מסמך האיפיון הסופי שיבוסס על התובנות שחלקתם בפגישה הראשונה, יוכל להמחיש לכם בצורה נרחבת איך תיראה בסופו של דבר התוכנה.

יש למסמך הזה חשיבות אדירה, זאת משום שהוא מצמצם משמעותית את "אפקט ההפתעה" שרבים רוצים להימנע ממנו. הודות לשלב האפיון, אתם יכולים כמעט לגעת בתוכנה עתידית שלכם ולדעת עליה המון: איך היא נראית, איך היא מעוצבת, איך היא מתפקדת ועד כמה קל להשתמש בה.



עוד בנושא:
מסמך אפיון פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




צרו קשר לקבלת הצעה להליך אפיון תוכנה ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה.


כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ