עם תחילת השימוש באינטרנט היה רק באמצעות מחשבים נייחים ולאחר מכן בניידים, הרי שכיום רבים אלו הגולשים באינטרנט באמצעות המכשיר הסלולארי החכם שלהם.

פיתוח אפליקציות WEB במכשירים סלולארים הינו חיוני והכרחי – בסביבה בה משתמשים רבים בוחרים להיחשף למידע באינטרנט באמצעות המכשיר החכם שלהם.

האפליקציות המבוססות על WEB למעשה מעודדות את הגולשים ליצור קשרים ולקבל מידע באמצעות פעולות פשוטות.
פיתוח של אפליקציות WEB חייב להתבצע על ידי מפתחים מנוסים ומיומנים שעושים שימוש בכלים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר, תוך היצמדות אל הסטנדרט המקובל והתקנים הנדרשים. כמו בפיתוח של אפליקציות נוספות, הרי שתהליך הפיתוח מתחיל עם איפיון.
בשלב זה קובעים את המתווה לפיתוח האפליקציה כאשר שמים דגש על שאלות כמו מטרות, קהל יעד, שימושים ויכולות, כמו גם החלטה על האריזה הגרפית שתלווה את האפליקציה, השפה בה יעשה שימוש וחוויית המשתמש.


אז מהן אותן אפליקציות WEB?

מדובר בסופו של דבר על פיתוח של אפליקציה למכשירים הסלולארים, כאשר ישנה התאמה של אתר אינטרנט לשימוש סלולארי.
כך, ממנפים את חוויית השימוש של המשתמשים, זאת עם התאמה של האתר לגלישה במכשיר הסלולארי ולא במחשב נייח או נייד למשל. מעבר לכך, עם פיתוח אפליקציה שכזו,
ניתן גם לקדם את האתר שקם במנועי החיפוש השונים, מה שאומר שאין תלות בחנויות האפליקציות השונות המוכרות, אלא בזרוע של קידום האתר.


קוד הפיתוח HTML5

פיתוח אפליקציות WEB מתבצע באמצעות שפת הקוד HTML5. מדובר על שפת הפיתוח הנפוצה ביותר, כאשר גרסתה האחרונה מנגישה לקהל המפתחים מגוון רחב של מודלים גרפיים שמביאים עמם בשורות חדשות ומתקדמות שלא היו נוכחות בגרסאות הקודמות.
המשמעות היא שהמפתחים יכולים להתאים את האפליקציה לקהל היעד בצורה מדוייקת יותר. הקוד הינו קוד פתוח שבו כל אחד יכול להשתמש, מבלי שיש צורך בתשלום וגם אין הגבלה מבחינת השימוש. כן חשוב לדעת, כי למרות ששפת הפיתוח אינה שייכת לחברה מסוימת, הרי שנעשים מאמצים דרך קבע לשפר את הטכנולוגיות באמצעות גוף ה-W3c.

לא טעיתם, ואכן מדובר על הגרסה החמישית, כאשר זו הקודמת לנוכחית הייתה HTML4. הגרסה הנוכחית היא לא אחרת מאשר אוסף של טכנולוגיות שונות שמתאחדות תחת אותו השם . בין הטכנולוגיות הנכנסות תחת כותרת זו ניתן למצוא את css3, כמו גם את javascript, תוכנות אחסנה, תוכנות לניהול קבצים וכדומה.


מה החשיבות הגדולה של אפליקייצת WEB?

הודות למפתחים העוסקים בפיתוח של אפליקציות WEB, יכולים המשתמשים להגיע לקהילת הגולשים באינטרנט, כאשר חיבור זה מתבצע הודות למכשיר הסלולארי
התוצאה, לא טעיתם, היא שימוש רב יותר באינטרנט שכן המידע נגיש יותר ובעיקר פשוט יותר. הודות לפיתוח הייחודי, ניתן לבצע התאמה אידיאלית ומושלמת של עמודי האתרים השונים ספציפית לגלישה סלולארית במכשיר החכם.


מהם היתרונות של פיתוח אפליקציות WEB?

לכל פיתוח ישנם יתרונות וחסרונות, כאשר בעת שמתפקסים על אפליקציות ה-WEB, מגלים כי ישנם לא מעט יתרונות: ראשית, מדובר על קוד אחיד לכל המכשירים החכמים, כך שניתן להתאים את האפליקציות לכל מכשיר וללא כל הגבלה. כמו כן, מאחר ומדובר על פיתוח בשפה אחת, הרי שהמפתחים הינם מיומנים בפיתוח אפליקציות לכל המכשירים. בנוסף, עלות ההקמה היינה נמוכה יחסית בהשוואה לפיתוח של אפליקציות אחרות.

יתרון נוסף ובולט הוא שאין כל צורך לקבל אישורים רשמיים מגופים שונים לטובת העלתו של האתר. ולבסוף, ניתן לסמן עוד יתרון הודות ליכולת להפנות גולשים לאתר הסלולארי באמצעות לינקים שונים.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר