בפגישה הראשונה המשותפת לנו, נשאל אתכם את כל השאלות החמות במטרה לאפיין כמה שרק ניתן את האפליקציה שלכם. תחילה, נשמח להכיר אתכם ואת הפעילות העסקית שלכם, מהי המטרה שלכם מהאפליקציה, איך אתם מגדירים הצלחה ועל איזה צורך האפליקציה אמורה לענות. דבר נוסף שנשאל אתכם (ובמידה רבה, גם נייעץ לכם אודותיו), הוא סוג הפיתוח.

אחת האפשרויות העומדות לרשותנו ולרשותכם עם פיתוח האפליקציה, היא פיתוח של אפליקציית נייטיב. גם אם לא שמעתם עליה, סביר מאד כי עשיתם בה שימוש. בגדול, אפליקציית NATIVE היא אפליקציה ששפת הפיתוח שלה היא השפה של הסמרטפון. לפניכם, כל מה שצריך לדעת בהרחבה על אפליקציות NATIVE.


הקשר בין אפליקציית NATIVE לחווית המשתמש

לאורך הדרך, נדגיש בפניכם שוב ושוב עד כמה חשובה היא חווית המשתמש. בעוד חוויה טובה תיצור באז, תשמר את המשתמשים ותעלה את הדירוג שלכם, חוויה פחות טובה תוביל בהדרגה אל סוף עידן האפליקציה (שכאמור, השקעתם בה המון זמן וכסף). אפליקציות NATIVE מאופיינות בהמון דברים, אך בעיקר בעובדה כי חווית השימוש בהן היא הטובה ביותר. מדוע? מאחר והפיתוח כולו מתבצע בהתאם ליכולות ולפונקציות של המכשיר החכם הספציפי

כשמדברים על פיתוח ב"שפה זהה", מדברים על תקשורת רציפה ואידיאלית! על מנת להמחיש את הרעיון, נסו לדמיין את עצמכם מנסים להעביר מסר זהה בעברית ובאנגלית לדוברי עברית. כל עוד העברית היא שפת האם שלכם, יהיה לכם קל ומהיר יותר להעביר את המסרים שלכם. בנוסף, הקהל אליו אתם פונים יקלוט את המסר המדויק – ללא הפרעות או פערים שנוצרו בעקבות טיב התקשורת. דומה הדבר עם אפליקציית NATIVE שדוברת שפה זהה עם המכשיר, וכך כל החוויה בכללותה טובה וחלקה.

איך חווית המשתמש באה לידי ביטוי עם אפליקציית NATIVE?

החוויה של המשתמשים שלכם היא הדבר המשמעותי ביותר בכל הקשור לפוטנציאל ההצלחה של האפליקציה. ישנם רעיונות טובים שלא מתממשים, רק בגלל חוויה בינונית (או גרועה) שהאפליקציה מספקת. במקרה זה, בעוד הולכים על כיוון של אפליקציית נייטיב, עושים שימוש בכל הנתונים של המכשיר. לפיהם ובהתאם למגבלות, עומלים על הפיתוח. מאחר והפיתוח מותאם בצורה ישירה ומלאה, נוצר שידוך מלא בין המידע שמעבירה האפליקציה ובין האופן שהמכשיר קולט אותו: המכשיר החכם מפענח את כל התכנות בצורה מהירה!

לפני שמפתחים אפליקציית נייטיב, חשוב להכיר היטב את המכשיר המדובר. מפרקים לגורמים את כל התכונות שלו – היתרונות והחסרונות, החוזקות והמגבלות, ובהתאם מתאימים את הפיתוח.

אפליקציית ה-NATIVE: התאמה מושלמת לסמרטפון!

פיתוח נייטיב מתמקד בשפה המוכרת למכשיר החכם הרלוונטי. למעשה, מייצרים תנאים אידיאליים למשתמש, כך שהחוויה תהיה הטובה ביותר. ככל שהביצועים יהיו טובים יותר, כך החוויה הופכת משמעותית וטובה יותר. עד כמה התאמה כזו של שפה תכנות למכשיר קריטית? עד מאד!

על מנת להמחיש את הרעיון, דמיינו לעצמכם סיטואציה שגרתית בה אתם רוכשים חולצה. בעוד אתם מידה M, המוכר משכנע אתכם לקנות מידה XL. עד כמה החולצה תחמיא לכם? ככל הנראה, לא תחמיא. לעומת זאת, חולצה במידה M תהיה מדוייקת לכם: היא תאיר אתכם, תדגיש את האזורים המחמיאים וכך גם תגרום לכם ללבוש אותה פעם אחר פעם. זה מה שקורה עם שפת תכנות זהה למכשיר היעד: מדובר על התאמה אידיאלית ומדוייקת, שמבססת את כל התנאים לחווית משתמש מופתית!

החיסרון המשמעותי ביותר שיש לאפליקציית NATIVE

סביר כי גם אתם מקווים ליהנות מכמה שיותר הורדות לאפליקציה. המשמעות היא שאתם צריכים לקלוע לכמה שיותר משתמשים. לכן, במידה ואתם אכן מפתחים את האפליקציה בנתיב של NATIVE, עליכם לקחת בחשבון כי צפויה לכם עבודת פיתוח כפולה: פיתוח עבור IOS ופיתוח עבור אנדרואיד – עבור כל מערכת בנפרד. כלומר, אפליקצייה שפותחה עבור מכשירי אייפון ואייפד, לא תעבוד במכשירי האנדרואיד השונים. המשמעות היא שזמני הפיתוח יהיו ארוכים יותר, תוך שגם העלויות יהיו גבוהות יותר.