לא משנה עד כמה נעים וכייף לטייל בעולם, הרי שאין כמו הבית. אתם בדיוק נוחתים בנתב"ג וכמהים להגיע אל אזור הנוחות שלכם? בכדי להפוך את סביבת המגורים שלכם לנוחה, עליכם להגיע פיסית אל הדירה שלכם, להיכנס בדלת הבית ולהתחיל להפעיל את כל המוצרים החשמליים: החל מהפעלת הדוד על מנת להתרחץ ועד הפעלת המזגן שיקבל אתכם במשב רוח נעים. אם עד לפני כמה שנים היו אומרים לכם שיש מי שיכול לבצע את הפעולות האלו עבורכם מרחוק, סביר כי הייתם אומרים שמדובר על פנטזיה עתידנית.
כיום, דרך המכשיר הסלולארי החכם שלכם, אתם יכולים לשלוט בקבוצה רבה של מכשירים חשמליים שיש לכם בבית. מצד אחד, מדובר על מכשירים שלא יודעים להפעיל את עצמם, אך גם אין צורך להיות נוכחים פיסית לידם על מנת לתפעל אותם. אפליקציות ייעודיות מתאימות מאפשרות גם לכם להתקדם צעד נוסף אל איכות החיים שכולם כמהים לה.


האינטרנט של הדברים: על מה בדיוק מדובר?

IOT, או האינטרנט של הדברים, למעשה שואף ליצור חיבור ישיר בין האינטרנט ובין העולם הפיסי בו מתנהלים. מדובר על מערכת שלמה המבוססת על מכשירים, מכונות ואובייקטים, שקולטים מידע ומעבירים מידע מבלי שהם זקוקים לכל אינטראקציה אנושית לכך. "דבר", שהינו חלק מהדברים של האינטרנט, יכול להיות המון דברים. כך לדוגמא, רכבים מתקדמים עם חיישנים בעלי יכולת התרעה מפני סכנות. ה"דבר" עליו מדברים יכול להיות כל חפץ או דבר טבעי שיכול לקלוט כתובת IP ולהעביר הלאה את המידע הודות לרשת. .

רבים מתעסקים בשאלה האם מדובר על העתיד. אכן, אפליקציות IOT מביאות עמן בשורה חדשה ומרגשת, ורבים מעידים כי מדובר על תופעה שהינה חלק מגל שיזכר לאורך שנים ויכנס לדפי ההיסטוריה. מדוע? מדובר על שלב בו האינטרנט מצליח להתעלות על עצמו בכך שהוא הופך דברים מוירטואלים למוחשיים. כאמור, המונח "האינטרנט של הדברים" מבקש לבטא אובייקטים שיש להם IP עם קישור לאינטרנט – כך שיכולה להיות תקשורת בין האובייקטים ובין מערכות ומכשירים שיש להם חיבור לאינטרנט.

תפקידה של האפליקציה למעשה הוא להיות גורם מתווך ומקשר בין המרכיבים השונים. אותה אפליקציה יכולה לשלוט על אותם המכשירים, והודות לה ניתן לבצע את הפעולות שבסופו של דבר משדרגות את חייהם של המשתמשים. מדובר על רעיון המבוסס על כך שינתן ליצור אינטראקציות בין חפצים בעלי קישוריות וכתובת IP.



איך עובד פיתוח אפליקציות IOT?

לטובת בניית אפליקצית IOT שכזו הרי שנדרש ידע רב, מה שאומר בהכרח שיש צורך בסיוע של מפתחי אפליקציות מקצועיים ומיומנים. הבסיס לפיתוח הוא חומרה שיכולה למדוד, לאסוף ולקבל נתונים. כך לדוגמא, מערכות כמו מערכות השקייה בגינה וכמו מכונת הקפה הביתית. מדובר על מערכות שהשימוש בהן נעשה על ידי שימוש אנושי-פיסי, אך הודות לאפליקציות ה-IOT, ניתן לגרום למערכות השונות לתקשר ולבצע פעולות גם מרחוק.
מעבר למנגנון ההפעלה, הרי שהמערכות השונות יודעות גם לאסוף נתונים , להעביר נתונים ולייצר גרפים שונים המגיעים ישירות אל המכשיר הסלולארי של המשתמש. השליטה באותם מכשירים ומערכות מתאפשרת הודות ל-WIFI או Bluetooth.


IOT: למה צריך את זה?

אותם פריטים שיכולים לתקשר באמצעות פיתוח האינטרנט של הדברים הינם פריטים שעושים בהם שימוש ברמה היום יומית. מעבר לכך שמדובר על האפשרות של כל אחד ליהנות מאיכות חיים גבוהה יותר, הרי שמערכות שכאלו יכולות לסייע רבות גם בזמנים שאינם שגרה: כך לדוגמא עם שליחת התרעות על שריפות והתרעה על מפגעי בטיחות נוספים.



לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר