רעיונות גדולים משנים את העולם וכל החברות הכי גדולות התחילו מרעיון אחד מעולה שצץ במוחו של מישהו צעיר עם המון מוטיבציה להצליח – אז מה לעשות עם הרעיון הגאוני שלכם? מורה גאונים.

רעיון לפיתוח אפליקציה – רגע, זה באמת גאוני?
קודם כל חשוב לבדוק היטב מה באמת שווה הרעיון שצץ לך במוח.
יכול להיות שיש כבר כזה דבר ופשוט עדיין לא שמעת עליו? יכול להיות שאין כזה דבר אבל אולי בעצם יש סיבה?
ייתכן הרעיון מעניין אבל לא נראה שיש מי שבאמת צריך אותו? לפני הכל חשוב מאוד לבחון את הרעיון לפי הפרמטרים הבאים:

1. איזו בעייה/ צורך האפליקציה פותרת?
2. מי יהיו האנשים שיורידו אותה?
3. כיצד האפליקציה תכניס לכם כסף?
4. האם יש כזה דבר ואם כן במה יהיה שונה המוצר שלכם?
5. האם היו נסיונות בעבר לאפליקציות דומות והם נכשלו?
6. מה המוצר הכי קרוב לאפליקציה שאותה אתם רוצים ליצור ומה המהלכים העסקיים שלו?
7. האם נראה לכם שהרעיון מסובך או פשוט ליישום?


במידה וצלחתם את השלב הזה שאת המידע עבורו אתם יכולים להשיג באמצעות חיפושים פשוטים בגוגל, זה הזמן לעבור לשלב הבא: שלב הייתכנות.

שלב הייתכנות – איך זה עובד?

בהמשך לשאלה "יש לי רעיון לאפליקציה, למי לפנות לצורך פיתוח אפליקציה", נניח שהאפליקציה שלכם נועדה לאפיין מה עומד מאחורי הילולות של החתול שלכם
(אויש איזה בזבוז של רעיון גאוני – אל תגלו לאף אחד!!!)
קודם כל חשוב לבדוק עד כמה קל או קשה לאפיין את האפליקציה ליצור לה ממשק ,
והאם בכלל המיקרופון של הטלפונים שלנו באמת יודע לשמוע את כל התדרים שיללת חתול יודעת להפיק? כן, השאלות מחוץ לקופסה האלו – הן אלו שחשוב לשאול והעיסוק בהן לרוב עושה את ההבדל בין הצלחה לכישלון.


שלב השיווק – אתם מסוגלים לעמוד בזה?

בהנחה שאתם יודעים שהמוצר שלכם טוב, זה כבר אומר שאתם ידועים מי הקהל ומה איפיון האנשים שאתם חושבים שירצו להשתמש באפליקציה שלכם. מצוין. בשלב הבא יהיה צריך לגרום לחברים האלו לדעת שאתם קיימים.

מכאן אולי כדאי לכם למצוא מוצרים דומים לשלכם מבחינת איפיון קהל היעד, התועלות ועלומות התוכן אליהם האפליקציה משתייכים ולגלות כיצד הם פעלו: מה היו ערוצי השיווק וההחדרה שלכם, וכיצד הפכה האפליקציה למותג.

למי פונים כשיש לי רעיון לאפליקציה?

ודבר אחד חושב להבטיח לעצמכם: בבקשה לא לספר על הרעיון שלכם לאף אחד שלא חייב לדעת עליו ואם כבר לחשוף את ההברקה בפני מישהו אז רק לאחר שהחתמתם על טופס סודיות (ניתן להוריד בקלות מהרשת).

יש לי רעיון לאפליקציה, למי לפנות ואיך אדע שזה יצליח?
התשובה היא שבעצם אי אפשר לדעת: רעיונות גדולים לא תמיד מצליחים והמון רעיונות שהצליחו בענק נשמעו אולי פשוטים ולא מאוד גאוניים בהתחלה כשמי שהגה אותם סיפר על כך לקרובים. בכל מקרה, בוודאי שהקמה של אפליקציה חדשה כרוכה בסיכונים מסוימים ורק מי שיש לו אומץ יכול להצליח (ככה זה תמיד בעסקים)
אז אם אתם מאמינים ברעיון שלכם, ובדקתם אותו מכל הכיוונים ונראה לכם שיש קהל בחוץ שיום אחד יגיד "איך לא חשבו על זה קודם?!" אנחנו מאחלים לכם בהצלחה מכל הלב.




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר


כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ