רבים מאתנו שמעו את המשפט המוכר: "כדאי שהרגליים יהיו באדמה ושהראש יהיה בשמים", משפט זה נכון מאוד במקרים רבים וביניהם במקרים שמעוניינים לייצר אפליקציה.

לא מעט אנשים התברכו ביצירתיות, יכולת לזהות צורך כלשהו של בני האדם ויכולת לחשוב על מענה מתאים אך המרחק בין הרעיון לבין יישומו גדול מאוד ורק אדם עם רגליים יציבות שנטועות באדמה וראש שמפליג בשמים יכול להביא את הרעיון לידי מימוש

אם אתם מעוניינים לבנות אפליקציה חשוב שתבינו שמדובר על עבודה קשה ומורכבת. פיתוח אפליקציות לא קורה ביום ורעיון לא הופך למוצר ללא הכנת תכנית עסקית ברורה ומפורטת.

מה כוללת כתיבת תכנית עסקית? לאילו נושאים חשוב להתייחס?

• תחזיות של תנועת הגולשים - הנושא הראשון שנציין הוא תחזיות התנועה של הגולשים. התחזיות ימחישו את המטרות והיעדים של האפליקציה. בשלב זה יש להציג את הכמות של ההורדות שנחוצות לבעל האפליקציה כדי לממש את היעדים
במקרים בהם האפליקציה מציעה למשתמשים שדרוג יש לכלול בתכנית עסקית לאפליקציה גם את התחזיות של הגרסה המשודרגת.
ללא הגדרת היעד לא יהיה ניתן לדעת בין היתר מהן השאיפות ולהעריך את אחוזי ההצלחה בהמשך.

• אופן יצירת התנועה -יש לציין הסברים מפורטים בנוגע לדרכים שבאמצעותן תיוצר התנועה ולגבי המשך הקידום של האפליקציה. כל הפרטים האלו חיוניים עבור גיוס כספים ויצירת שותפות עם בעלי עסקים אחרים. כל מי שיקבל הסבר על האפליקציה וישקול לקחת בה חלק בדרך כלשהי ירצה לדעת מהם היעדים והמטרות שלה.

• הערכת כספים – הרבה יזמים לא מעריכים את גובה ההשקעה בצורה נכונה וחושבים שההוצאה היחידה תהיה על פיתוח האפליקציה. חוץ מהפיתוח יש לשלם גם על פעולות השיווק והפרסום שמתבצעות ברשתות החברתיות, באמצעות קידום אורגני וממומן ובערוצים נוספים.

• קהל היעד – אחד הדברים החשובים ביותר בכתיבת תכנית עסקית לאפליקציה הוא הכרת קהל היעד של האפליקציה. קהל היעד יכול להיות למשל: גברים, נשים, אנשים מבוגרים, הורים, צעירים, נשואים, רווקים, ילדים, אנשים ממעמד אקונומי גבוה או נמוך (הדבר רלוונטי מאוד במקרים בהם יש אפשרות להוריד גרסת פרימיום) עירוניים ואנשים שגרים במושב ובכפר.

• פירוט על חברי הצוות -בהמשך הדרך יש לספק הסבר מפורט על כל חברי הצוות. יש לפרט על הרקע העסקי של כל איש צוות, על תפקידו ועל ניסיונו המקצועי. במידה שעובדים עם פרילנסרים שאזכורם יכול לייצר רושם טוב אפשר לכלול אותם במסמך המפורט. התיאור צריך להיות מושך ואמין.

• הכרת המתחרים – הכרת האפליקציות המתחרות חיונית ביותר שכן היא מאפשרת למתכנני האפליקציה להבין מה השוק מציע למשתמשים ואולי לזהות מה יכול להיות הערך המוסף של האפליקציה החדשה. יש לבדוק את כמויות ההורדה של האפליקציות המתחרות, דרכי השיווק שלהן, הקשר עם המשתמשים ולקבל מידע נוסף. באמצעות המידע אפשר להבין אילו שיטות עובדות ובאילו שיטות לא כדאי להשתמש. הכרת המתחרים יכולה לחסוך הרבה זמן וכספים בהמשך שכן בצורה זו ניתן ללמוד ביןהיתרמהן הטעויות שהמתחרים עשו ולהימנע מהן.

• הכנסה –יש הרבה דרכים שמאפשרות לבעל האפליקציה לייצר תזרים מזומנים. הרבה יזמים מניחים שההכנסה תגיע ממכירה של שטחי פרסום אך הם אינם לוקחים בחשבון את העובדה שלאפליקציה חדשה אין הרבה משתמשים ולכן המפרסמים אינם נוהרים ומבקשים לרכוש ממנה שטחי פרסום. חשוב להכיר בכך ולחשוב כיצד ניתן לייצר תזרים מזומנים מערוצים אחרים.

בניית תכנית עסקית לאפליקציה היא השלב הראשוני ביותר, שלב שבלעדיו לא ניתן להתקדם בצורה נכונה.
בניית תכנית עסקית מפורטת וממוקדת תגדיל את סיכויי ההצלחה בצורה ניכרת ולכן חשוב מאוד להשקיע בה.


למידע נוסף >> בית תוכנה-חברת שערי מידע בע"מ




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר