אחת המשרות המבוקשות ביותר היא מפתחי אפליקציות, זאת כמובן בשל ההתפתחות העצומה שחלה בשוק הסמארטפונים. האפליקציות משפרות את חיינו וחולשות על תחומים מגוונים, ביניהם: קניות, תחבורה ציבורית, מציאת דרכים (WAZE), מוזיקה והרשימה נמשכת. כפי שקורה תמיד בשוק,ככל שמשרה הופכת להיות מבוקשת – כך עולה מספר העובדים שעוסקים בתחום.

אם יש לכם רעיון לאפליקציה ואתם מעוניינים להוציא אותו לפועל, צפויה לכם דרך ארוכה שיכולה להוביל להצלחה רבה או להיפך – לכישלון. גורמים רבים משפיעים על הצלחתה של אפליקציה כאשר אחד הגורמים הוא איכותו של בונה האפליקציות ויכולתו לבנות את האפליקציה הטובה והמדויקת ביותר.

בניית אפליקציה

בניית אפליקציה מתחילה מרעיון. רעיון טוב יהיה חדשני ויציע פתרון לקהל משתמשים מוגדר. רעיון מגובש הינו קריטי לתהליך העבודה והוא יאפשר יצירת אפליקציה איכותית.

לאחר שקהל היעד מאופיין כהלכה והרעיון ברור, מתחיל שלב התכנון של חוויית המשתמש ועיצוב האפליקציה, לשם כך יש להכין סקיצה שתדגים כיצד יראו המסכים. בהמשך יהיה על המעצבים הגרפיים לבחון את האפיון, חווית המשתמש המתאימה, המבנה של העמודים, אופן השימוש והם ייצרו תבניות, עיצוב לטקסטים, כפתורים ואלמנטים נוספים שבונים יחד את המראה הכולל של האפליקציה.

הפיתוח הטכני הוא השלב הבא בתהליך והוא כולל תכנון טכני וכתיבת קוד. לפעמים כולל הפיתוח הטכני גם את השירותים שאליהם האפליקציה צריכה להתממשק. בדיקת האיכות תגיע לאחר מכן ובמסגרתה יבדקו אנשי ה-QA בין היתר את ביצועי האפליקציה, השימושיות שלה והבאגים.

בחירת בונה האפליקציות – דגשים חשובים

בגלל שמדובר על תחום כה מבוקש ומכיוון שישנם שפע בוני אפליקציות, חשוב לבחור במפתח אפליקציות שמתמחה בפיתוח אפליקציות לאנדרואיד או לאייפון או שניהם – הדבר תלוי כמובן ברצונו של הלקוח.

לרוב, כדאי לבחור במפתח שצבר ידע וניסיון בפיתוח אפליקציות לשתי המערכות. ישנן 2 סיבות מרכזיות לכך: 1. בונה אפליקציות שמתמחה בפיתוח ל-2 מערכות ההפעלה יחסוך את הצורך להסביר שוב ושוב על תהליכי האפיון והפיתוח, 2. סביר להניח שבונה האפליקציות יציע מחיר כולל נמוך יותר מאשר המחיר הכולל שיהיה על הלקוח לשלם עבור עבודה עם שתי חברות שונות.
דבר נוסף שיש לבדוק הוא רמת הליווי של בונה האפליקציות. בונה אפליקציות מקצועי ילווה את הלקוח לאורך כל הדרך – משלב האפיון עד השלב בו האפליקציה יוצאת לאור.

עסק כלכלי ורגשי

פיתוח אפליקציה הוא עסק מורכב ויקר. מעבר להשקעת משאבי הזמן והכסף כולל תהליך פיתוח אפליקציות הרבה מעורבות רגשית, לא קל להתמודד עם הרגשות שמעורבים בתהליך - השאיפה להצליח, החרדה מפני כישלון והרצון להוציא רעיון אישי לאוויר העולם מציבים את היזם במקום שברירי ולא נוח ומכאן שכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ולחסוך בזבוז זמן, כסף ומשאבים רגשיים יש להשקיע מאמץ ולמצוא את בונה האפליקציות המתאים.

בית תוכנה IGATES הינו מקצועי ומנוסה. צוות המומחים ישמח לעמוד לשירותכם ולסייע לכם לממש את החלום.


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ