פיתוח אפליקציות לילדים

אולי לפני כעשרים שנים לערך, כשמכשירי הטלפון הניידים היו במידה רבה בתחילת דרכם, ההסתכלות עליהם הייתה כאל מכשירי טלפון. הציפייה של המשתמשים הייתה אך ורק להעביר מסרים מאחד לשני, כאשר השיחות לרוב היו שיחות קצרות ופונקציונאליות. כיום? המכשירים בהם עושים שימוש הינם מכשירים חכמים, כאשר נדמה שרבים המשתמשים שהיו מוכנים לוותר על העברת מסרים באמצעות הטלפון ולדבוק באמצעים אחרים, לרבות אפליקציות המסרים. המכשירים כיום הינם מכשירים חכמים, שבמידה רבה הפכו לאיבר נוסף עבור המון משתמשמים.

הסיבה שהמון משתמשים פיתחו מעין תלות במכשיר היא מאחר והוא עונה על המון צרכים: הוא מנווט בדרכים, הוא משמיע מוסיקה והוא אף מעביר את הזמן הפנוי באמצעות יישומים שונים. לצד האפליקציות המיועדות לקהל מבוגר יותר, ישנו עולם שלם של אפליקציות שמי שעושה בהן שימוש הוא לא אחר מקהל הילדים. הימים בהם הילדים החזיקו בידם טמגוצ'י עברו – כיום גם הם מחזיקים במכשיר חכם.


גם ילדים מחזיקים במכשירים חכמים

גם הילדים כיום מקבלים במתנה מהוריהם מכשירים חכמים. אם לא די בכך, המון פעמים אלו הילדים שמלמדים את ההורים איך להשתמש במכשיר ואף חושפים בפניהם אפשרויות שהם לא ידעו עליהן בתוך המכשיר. לצד אפליקציות המיועדות ספציפית לשימושים של אנשים בוגרים, כמו אפליקציות של בנקים, אפליקציית ניווט ברכב ואפליקציה שבאמצעותה ניתן לשלם עבור החנייה, קיים גם התחום של פיתוח אפליקציות לילדים. עצם העובדה שישנו עולם שלם של פיתוח ייעודי לילדים, מעידה על כך שהינם קהל יעד שיש לקחת אותו בחשבון. מאחר וקהל הילדים הינו קהל יעד בפני עצמו, חשוב לבסס את הפיתוח על כל גווניו בהתאמה מלאה לילדים. המטרה? שהאפליקציה עליה עומלים תרד בסופו של דבר אל מכשירי הילדים וגם תישאר בהם.


באילו אפליקציות ילדים משתמשים?

מדובר על מגוון רחב מאד של אפליקציות בהן הילדים משתמשים. מצד אחד, יכולות אלו להיות אפליקציות חינוכיות המבקשות ללמד את הילדים אנגלית, ללמד אותם על חיות או לתרגל איתם חשבון, אך גם ישנן אפליקציות שהמטרה שלהן בידורית יותר – משחקים, תשבצים, תוכנות מסרים ורשתות חברתיות. כל פיתוח אפליקציה לילדים, כלומר אפליקציה שאפיון קהל היעד שלה מבוסס על גילאי הילדים, צריכה להיות מתוכננת כבר בשלבי האיפיון הראשונים על פי קווים מתאימים וממוקדים לקהל זה.


אז איך מתאימים את האפליקציה לקהל הילדים?

הדבר הראשון ואולי החשוב ביותר הוא לאפיין בעייני עצמכם את המסר שאתם רוצים להעביר. בעת שאתם מבינים בדיוק מושלם מהו המסר, קל יותר לתקשר אותו החוצה ובעיקר להבין איך לתקשר אותו. אם ניקח לדוגמא אפליקציה שהמטרה שלה היא לתרגל חשבון, הרי שצריך להעביר את המסר בצורה שתהפוך את התרגול לנעים, נגיש ועם טעם של הצלחה. בעוד ספרי החשבון ברובם אפרוריים, תוכלו אתם לעצב אפליקציה צבעונית ואטרקטיבית יותר, שתמשוך את הילדים ותאפשר להם לתרגל חשבון בסביבה מפרה ונעימה.

אם כן, חלק חשוב של פיתוח אפליקציות לילדים הוא גם העיצוב, שהינו חלק מתקשור המסרים שלכם. כשמפתחים אפליקציה לילדים, חשוב לזכור כי העטיפה החיצונית משחקת תפקיד חשוב מאד. הילדים נמשכים לצבע, לעיצוב ולדמויות מחוייכות, כך שכדאי לשלב אלמנטים שכאלו בתוך האפליקציה שלכם. כמו כן, שימו את הדגש על תכנים בגובה העיניים. מעבר לכך שחשוב שהמסר יהיה בהיר וכי הילדים יוכלו להתמצא במהירות באפליקציה, חשוב שהתכנים שאתם מבקשים להעביר ידברו בשפת הילדים – שפה קלילה יותר וישירה יותר.

בנוסף, הקפידו על כך שהאייקון של האפליקציה בחנות האפליקציות יצליח להעביר את המסר בקלות וירמוז לילדים על מה שמצפה לכם: אייקון של פיצה לאפליקציית משחק בפיצה ואייקון של פיות בעת שמדובר על אפליקצייה של איפור פיות.

כדאי גם לבדוק :
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציה היברידית
בית תוכנה
פיתוח אפליקציות לאייפון

 

 

לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר