כבית עסק, אתם מודעים היטב לכל היתרונות שבפיתוח אפליקציה. כיום, הלקוחות שלכם רוצים לקבל מידע כמה שיותר מהר, להיות נגישים למיטב השירותים ובעיקר לשרת עצמם עצמאית ללא כל תלות באיש שירות. ואכן, כמעט כל בית עסק תומך את שירותיו (ולעתים אף מבסס אותם) על אפליקציות. גם אתם, מבלי שאולי אתם שמים לב, עושים שימוש באפליקציות מבוססות מקום:

• אפליקציות להזמנת מוניות
• אפליקציה שבאמצעותה אתם מאתרים את האוטובוס הקרוב אליכם
• אפליקציות היכרויות המציגות דייטים לפי מרחק
• אפליקציה המציגה בפניכם את המסעדות הקרובות אליכם


אפליקציה מבוססת מקום: דגש על חווית המשתמש!
שוב ושוב עולה הדגש הרב שיש על חווית המשתמש. הנוסחה פשוטה למדי: ככל שחווית המשתמש תהיה טובה יותר, כך ניתן לשמר משתמשים קיימים ולהגדיל את מעגל המשתמשים באפליקציה שלכם. אז מה הקשר בין אפליקציה מבוססת מיקום ובין חווית המשתמש? ניתן לקחת לדוגמא אפליקציה דרכה ניתן להזמין משלוח TAKE AWAY מכל המסעדות בארץ.

כידוע, ישנן המון מסעדות בארץ, כך שבעת שהמשתמש יפתח את האפליקציה, סביר כי הוא ירצה להזמין מהמסעדה הקרובה אליו ביותר. האם לתושב תל אביב רלוונטיות מסעדות באשקלון או עפולה? מובן שלא. כך, אפליקציה מבוססת מיקום, יכולה להציג בפני המשתמש מסעדות הנמצאות ברדיוס של 5 ק"מ, 10 ק"מ או על פי כל הגדרה אחרת. אפליקציה מבוססת מיקום חוסכת למשתמש המון זמן, תוך שהיא מציגה בפניו אך ורק תוצאות הרלוונטיות עבורו.

דוגמא נוספת דרכה ניתן להמחיש את החשיבות של אפליקציות מבוססות מיקום, היא עם אפליקציות הדייטינג. משתמש שמעוניין לצאת לדייט ספונטני, יחפש אחר דייטים קרובים אליו ברדיוס הקרוב. גם אפליקציות אלו מאפשרות למשתמשים להיחשף לפרופילים הנמצאים בקירבת מקום.



האינטרס שלכם כעסק: אתם יודעים היכן המשתמשים נמצאים

האינטרס של המשתמש ידוע וברור: הוא זוכה לחווית משתמש טובה יותר, הוא מקבל מענה על הצרכים שלו וגם התכנים הפרסומיים המגיעים אליו רלוונטים לנקודה הגיאוגרפית בה הוא נמצא. ומה באשר לצד שלכם – בעלי האפליקציה? הרי שאתם יכולים לדעת היכן המשתמשים נמצאים בכל רגע נתון.

לדוגמא: בהנחה ויש לכם רשת מסעדות בפריסה ארצית, הרי שתוכלו לשגר הטבה ייחודית לכל המשתמשים באפליקציה הנמצאים בסמוך לאחד הסניפים שלכם. שליחת ההתראה יוצרת חווית משתמש טובה המבוססת על יחס אישי, וגם על מענה רלוונטי לצורך שכן הם קרובים מאד אל אחד הסניפים. דגש חשוב ונוסף הוא שאתם לא מציפים את הלקוח בהתראות, אלא מדייקים את המסרים שלכם בהתאם למיקום המשתמש.

יתרון עסקי אל מול המתחרים שלכם

כשאתם יודעים מהו המיקום של המשתמשים באפליקציה, אתם מחזיקים ביתרון משמעותי אל מול המתחרים שלכם. מדוע? משום שכך אתם יכולים לכבוש את אותו קהל, להציע לו הצעות מפתות וכך להשפיע על בחירתו בכם.

כמה זמן לוקח פיתוח אפליקציה מבוססת מיקום?

אין תשובה חד משמעית לשאלה הזאת, והיא תלויה בהמון משתנים. הדגש החשוב ביותר הוא לא זמן הפיתוח, אלא איכות הפיתוח. כשאתם מחליטים לפתח אפליקציה מבוססת מיקום, חשוב שתעשו זאת עם חברה בעלת ניסיון בתחום. לפני הפיתוח, יתבצע איפיון מעמיק במטרה להתאים לכם את הפתרונות האיכותיים ביותר:
• על איזה צורך האפליקציה מבקשת לענות
• מיהו קהל היעד שלהם
• מהו הבידול העסקי / יתרון על פני המתחרים
• מהו התקציב העומד לרשותכם וכיוצא בזה...

בשלב מתקדם יותר יוצג בפניכם מסמך איפיון התוכנה, שדרכו תוכלו לקבל מושג ראשוני איך האפליקציה שלכם תיראה. לצד המיקום שימנף את חווית המשתמש, ישנו דגש רב על עיצוב האפליקציה, גודל הגופן, שימוש נכון בצבעים, מהירות האפליקציה וכן הלאה.

 


איפה מתחילים?

 

הקלק כאן לפרטים נוספים אודות פיתוח אפליקציות אירגוניות למובייל:



כל הזכויות שמורות לחברת שערי מידע בע"מ