אחד השלבים המהותיים ביותר של אפיון אפליקציה, הוא בעיקר להבין כי אפליקציה אינה אתר אינטרנט, ואתר אינטרנט אינו אפליקציה. מדובר על שתי פלטפורמות שונות, שיש להתייחס אל כל אחת מהן התייחסות אחרת. בעוד אתרי האינטרנט מאפשרים גלישה נרחבת ונוחה יותר, בעת שמתכננים אפליקציה צריך לקחת בחשבון את המגבלה של המסך הקטן ולשים את הדגש על מידע או שירות ספציפיים.

אז מה הוא אפיון אפליקציה? מדובר על הנחת אבן הפינה – השלב הראשוני בדרך לתכנון האפליקציה שלכם. אפשר לומר במידה רבה כי אפיון אפליקציה הינו מעין סקיצה שמשרטטים על מנת להגדיר, להציג ולסכם את האפליקציה שעתידים להקים. בין היתר, כוללים באפיון האפליקציה גם את הבחירה בקו העיצובי השלט, המטרות של האפליקציה והגדרת קהל היעד שלה.

היתרונות הבולטים של שלב אפיון האפליקציה

מדובר על שלב חיוני בדרך לבניית האפליקציה, והוא מגלם בתוכו כמה יתרונות בולטים שחשוב שגם אתם תכירו: ראשית, בעת שעומלים על שלב אפיון אפליקציה, קל יותר לתכנן אותה ולבנות אותה. נסו לדמיין עצמכם יוצאים לדרך עם מלאכת בישול, מבלי שיש לכם מתכון צמוד. במקרים שכאלו יהיה עליכם לאלתר, לתקן טעויות ולעתים אף לזרוק את התבשיל לפח. בשלב אפיון האפליקציה אתם יוצרים מתכון בטוח שאליו נצמדים ולפיו מפתחים אותה.

בנוסף, שלב האפיון מוקדש גם להגדרת קהל היעד והצבת מטרות. בית עסק קטן, חברה גדולה או ארגון בקנה מידה בינלאומי, מקימים אפליקציה במטרה מסוימת. שלב האפיון מוקדש להבנת המטרות ולתכנון האפליקציה ברמה כזו שתוכל לענות על המטרות. אחד הכשלים המהותיים ביותר שיכולים לצוף בבניית האפליקציה הוא לבנות אחת שאינה מתאימה לקהל היעד – כך שמפספסים את הקהל המיועד.

ואם לא די בכך, הרי שישנו גם יתרון כלכלי. השלב של אפיון אפליקציה מפרט ומפרק לגורמים את כל העלויות השונות הצפויות. כך, אינכם מופתעים מעלויות שונות או הפתעות של הרגע האחרון. תוכלו לקבל הצעת מחיר מפורטת ומלאה על בניית האפליקציה שלכם.

מתחילים: הגדרת קהל היעד

כאמור, אחד השלבים החשובים ביותר אם לא זה החשוב ביותר, הוא שלב הגדרת קהל היעד. המטרה שלכם היא לכוון את התכנים והנראות לקהל שעתיד לגלוש באפליקציה שלכם. בעוד אפליקציה לילדים לבטח תבוסס על ערכה צבעונית יותר, אפליקציה ללקוחות עסקיים תונגש בצבעים רגועים וטון רשמי יותר. הגדרת קהל היעד צריכה להיות קפדנית ומעמיקה, כאשר המטרה שלכם היא להתאים את האפליקציה במידה מדוייקת ככל הניתן לאותו הקהל.

הכוח החזק שלכם: המתחרים שלכם

המון פעמים המילה "מתחרים" מרתיעה ויוצרת תחושה מאד לא נעימה. בכל הקשור לבניית אפליקציה, אתם דווקא זוכים ביתרון מובהק. בשלב אפיון האפליקציה שלכם, גלשו באפליקציות המציעות שירותים דומים לאלו שאתם עתידים להציע. זהו דרך אפליקציות אלו מה הטון השלט, איך אתם מדרגים את חוויית המשתמש שלכם, מה החסרונות של האפליקציה ומה היתרונות שלה. נסו שלא להיצמד לפורמט קיים, גם במידה והוא מצטייר לכם כרפרנס איכותי וטוב.

אז כמה כסף תרצו להשקיע?

בניית אפליקציה יכולה להתחיל באלפים בודדים ולהגיע עד עשרות אלפי שקלים. לא ניתן לקבוע מראש כמה תעלה לכם האפליקציה מבלי שלב האפיון. השאלה הטובה ביותר שתוכלו לשאול את עצמכם היא איך אתם עתידים להרוויח מהאפליקציה, כך שגם תוכלו באותה הנשימה להחליט כמה להשקיע בה. הרווח יכול להיות רווח כספי, אך הוא גם יכול להיות רווח של שירות טוב שאתם מעניקים שישמר את הלקוחות שלכם. ומה לגבי העלויות של שלב איפיון האפליקציה? החל מ-2000 שקלים ועד כ-13,000 שקלים – הכל תלוי אופי האפליקציה שלכם.

עוד בנושא :

פיתוח אפליקציות WEB
בניית אפליקצית IOT
יצירת אפליקציה
מפתחי אפליקציות


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר