לפני שנדבר על פיתוח אפליקציה לעסק, תחילה נדבר על טירוף האפליקציות שהתחיל בשלהי המאה ה-20, ולמען האמת, להבין איך הסתדרנו לפני כן (למרות שאם נשאל את הורינו הם יגידו שהם הסתדרו טוב מאוד).
בתחילה היו האפליקציות פשוטות והכילו לוח שנה, מספר אפשרויות לעריכת צלצולים ואיזה סנייק קטן.
עם חלוף השנים חל שינוי מסעיר בעולם האפליקציות . בזכות ההתפתחות שחלה במכשירים החכמים והתפתחות מערכות ההפעלה החלו היזמים הנמרצים לחפש מענה לצרכיו היומיומיים של האדם והאפליקציות החלו לזרום אל חיינו
היום אנו יכולים להודות שלרובינו קשה להסתדר ללא אפליקציות רבות, ביניהן: WAZE, פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב, אפליקציית מכבי שירותי בריאות, אפליקציית GMAIL ועוד אפליקציות רבות וטובות אחרות. מה לעשות? התרגלנו.

כוחה של אפליקציה לעסקים

כולם אוהבים אפליקציות, או לפחות כמעט כולם. באמצעות האפליקציות ניתן לבצע פעולות במהירות וללא כל קושי כאשר בעלי העסקים יכולים להימצא בקשר מתמיד עם הלקוחות הקיימים, להגדיל את מאגר הלקוחות, לספק מענה מידי, לאפשר ללקוחות להשאיר פרטים ולתת להם בעצם להשתמש בערוץ תקשורת נוסף – לפי בחירתם האישית.

כמו כן, עם פיתוח אפליקציה לעסק, יכולים בעלי העסקים להשתמש בהודעות שדוחפות לרכישה, להציע הנחות והטבות, לייצר לעסק מוניטין חיובי ולמתג את העסק. כל היתרונות של האפליקציה גורמות לה להיות כלי שיווקי בעל פוטנציאל אדיר ולהגדיל בצורה משמעותית את כמות המכירות של בעלי העסקים שבנו אפליקציה איכותית.

אך השאלה היא: איך מתחילים? איך בונים אפליקציה שמתאימה לעסק ומשרתת את מטרותיו? על שאלה זו ננסה לענות.

8 שלבים לבניית אפליקציה לעסקים
1. קהל היעד – כאשר מדובר על פיתוח אפליקציה לעסק, תחילה נאפיין את קהל היעד של האפליקציה (גברים, נשים, הורים, מבוגרים, ילדים ומאפיינים חיוניים נוספים)והחליטו האם היא מיועדת למובייל (אפל או אנדרואיד או שניהם) והאם היא מיועדת לשימוש גם כאתר אינטרנט. רשמו את כל ההחלטות שאתם מקבלים ופרטו כל החלטה כך שהיא תהיה ברורה ככל אשר ניתן. כדאי מאוד להכין רשימה של משתמשים טיפוסיים, הרשימה תסייע לכם להתמקד.

2. פונקציונאליות – פרטו את אופן השימוש באפליקציה וכללו את כל המידע שנחוץ לפיתוח של התוכנה. הסבירו באופן ברור כיצד יוכלו המשתמשים להשיג את מבוקשם.

3. חווית המשתמש – בתחילת הדרך אופיין קהל היעד וכעת יש לייצר ממשק משתמש שיתאים לצרכיו. על הממשק להיות ידידותי כך שיהיה למשתמשים נוח לגלוש באפליקציה. כמו כן, יש לעצב את האפליקציה בהתאם להעדפותיו של הקהל ובהתאם לאפליקציות בהן הוא רגיל להשתמש בתחומים משיקים.

4. ואף על פי כן - עצבו את האפליקציה קצת אחרת – למרות שאפליקציה לעסקים צריכה להראות מוכרת ולגרום למשתמשים להרגיש "בבית", בסביבה בטוחה, חשוב לעצב אותה באופן שיהיה שונה מאפליקציות אחרות שמתחרות בה. עיצוב שמבדל את האפליקציה יהיה מרענן ומושך. השקיעו בלוגו, בגודל הטקסט ובעיצובו ובחרו צבעים מתאימים לכל מסך ומצב.

5. בניית תכנית פיתוח ועיצוב תוכנה – הכינו את הפרויקט לקראת פיתוחו והחליטו בין היתר באיזו שפה להשתמש וכיצד לחלק את המערכת. התייחסו לפתרון סיכונים ורשמו את כל ההחלטות שנוגעות לטכנולוגיה של המערכת.

6. בדיקות תוכנה – ערכו בדיקות ידניות, במידה שתמצאו בעיות ותקלות ערכו תיקונים. לאחר הבדיקה הראשונית יש לערוך בדיקה נוספת.

7. לצאת אל השוק – לאחר ביצוע הבדיקות והתיקונים מגיע הרגע לצאת החוצה. בשלב זה יש להגיש את האפליקציה לחנויות, להקים שרתים ולהעלות מערך מעקב.

8. עלייה לאוויר – לאחר שקיבלתם את כל האישורים אתם יכולים להעלות את האפליקציה לאוויר.

מעוניינים להזניק את העסק קדימה עם פיתוח אפליקציה לעסק שתנצח את המתחרים שלכם?
אתם יודעים למי לפנות. נשמח לעמוד לשירותכם . iGATES
כדאי גם לבדוק:
פיתוח תוכנה
פיתוח אפליקציות
בית תוכנה
בניית אתרים גדולים


לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר