מכשירי האייפון עשו עלייה לפני פחות מעשור, וכיום הם כבר זוכים למעמד של כבוד ונחשבים לאחד המכשירים האהובים והאמינים ביותר. השימוש הרב במכשירים מביא גם רבים לרצות לפתח אפליקציות למכשיר זה. מדובר על סביבה ייחודית לפיתוח כאשר לבסוף האפליקציות עולות לחנות האפליקציות המוכרת: ה-app store.

כל משתמש המחזיק במכשיר חכם, לרבות מכשיר האייפון, גם עושה שימוש במניפה רחבה של אפליקציות על פי תחומי העניין שלו, אורח חייו וצרכיו. ממש כשם שישנו אתר אינטרנט של חברה שדרכו יכולים הלקוחות ליהנות משירותים שונים, כך גם חשוב להפגין נוכחות בחנות האפליקציות ולאפשר לקהל היעד לקבל מידע, לבצע פעולות וליהנות משירותים שונים. על פי נתונים שהתפרסמו, הנוכחות בחנויות האפליקציות הינה חיונית, שכן כ-70% מקהל המשתמשים מגיע דרך השימוש במכשירים החכמים. בעת שיש לכם אפליקציה בחנות האפליקציות, אתם מחזיקים ביתרון משמעותי אל מול המתחרים שלכם.


אז מה צריך לדעת על פיתוח אפליקציות לאייפון?

לא אחת נמתחה ביקורת על Apple על כך שהיא פועלת במערכת סגורה הייחודית רק לה . עובדה זו לא פוגעת במשתמשים ובאיכות השימוש שלהם, אך מדובר על נתון שעל המפתחים להיות מודעים לו. בניגוד לחברות אחרות, חברת Apple הציבה לעצמה מטרה והיא לשלוט בשליטה מלאה בכל המידע העתיד להיכנס אל מכשירי המשתמשים. רק אפליקציות שעברו את האישור של Apple יכנסו בסופו של דבר אל חנות האפליקציות.

מבחינת הציוד שעתיד לשרת את המפתחים לצורך פיתוח אפליקציה לאייפון, הרי שהדבר החשוב ביותר הוא להחזיק במחשב MAC. כאמור, apple מאד קנאית לציוד שלה ולסביבת הפיתוח שלה, כך שאם ברצונכם להכניס אפליקציה אל app store, יש להבטיח כי המפתח מחזיק במחשב מתאים. מעבר לכך, הרי שיש צורך גם במכשיר מסוג iphone שבאמצעותו בודקים האם האפליקציה עובדת כשורה. לטובת בדיקה שכזו ניתן לעשות גם שימוש במכשיר ipad. בנוסף, יש להירשם גם בפלטפורמת הפיתוח של Apple לטובת הכנסת האפליקציה לחנות האפליקציות. החברה מציעה הרשמה בשני אופנים: האופן הראשון הוא בתור מפתחים עצמאיים ואילו האפשרות השניה היא הרשמה כחברה. ועדיף כחברה של פיתוח אפליקציות לאייפון


אז איך יוצאים לדרך?

השלב הראשון הוא השלב המוקדש לקונספט האפליקציה. בשלב זה חשוב להכיר את המתחרים ולהבין עד כמה שחקנים חזקים יש בשוק אליו אתם רוצים להיכנס. שימו לב כי במרבית המקרים, אפליקציה שאין לה מתחרים המביאה עמה בשורה חדשנית, לרוב גם תצליח. כמו כן, חשוב לדעת כי במידה והאפליקציה שלכם מצטרפת לאפליקציות קיימות ודומות, הרי שהמלצה היא לצאת לדרך רק במידה ואתם עומדים מאחורי חברה גדולה שיכולה להשקיע כספים רבים בהתמודדות אל מול המתחרים הגדולים. לכן צריך חברה המתמחה בפיתוח אפליקציות לאייפון

שלב הפיתוח הינו שלב הליבה והוא חייב להתבצע על ידי בית תוכנה בעלת ניסיון רב בתחום, בדגש על פיתוח אפליקציות לאייפון שכן מדובר על מלאכה מעט שונה. על פי נתונים שונים, המשתמשים באייפונים משקיעים יותר כסף ברכישת אפליקציות, כך שמדובר על נתח שוק שכדאי להשקיע בו.

לאחר פיתוח אפליקציה לאייפון, חשוב להתייחס גם לסוגיית עיצוב האפליקציה ולהתאים אותה לקהל היעד. מערכת ה-IOS בעלת מראה אופייני וספציפי, ועל בסיסה יש ליצוק את העיצוב הנדרש על ידכם. על כן, על החברה המפתחת להיות בעלת ידע רב בעיצוב אפליקציות למערכת זאת.

לאחר בניית אפליקציה לאייפון, ההפצה היא השלב האחרון והיא למעשה מסמלת את הכניסה שלכם אל חנות האפליקציות. למרות מה שהיה נהוג בעבר, כיום שלב האישור הינו קצר יחסית, אך יחד עם זאת ישנו דגש על איכות האפליקציה כאשר תנאי הסף והאישור לעתים נתפסים כמקשים וקשוחים יותר.

חוץ מפיתוח אפליקציה לאייפון, אולי יעניין אתכם גם :
פיתוח אפליקציות לילדים
יש לי רעיון לאפליקציה למי לפנות
פיתוח אפליקציות היברידיות
כמה עולה לפתח אפליקציה
פיתוח אפליקציות




לקבלת הצעה להליך אפיון ופיתוח או הכוונה וייעוץ לבניית אפליקציה צרו קשר